فاکتورهای مهم در انتخاب کلمه کلیدی
نوشته شده توسط : javaneh

سه فاکتور اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آن‌ها توجه کرد.

۱. ارتباط کلمه کلیدی با کسب‌وکار

ارتباط بین موضوعات کلمات کلیدی و کسب‌وکار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کیورد ریسرچ چیست زمانی یک محتوا رتبه خوبی کسب می‌کند که بین کلمه کلیدی آن و متن، ارتباط منطقی برقرار باشد. محتوای ایجادشده باید به نیاز کاربر و سؤالات او پاسخ دهد. هرچه مخاطبان راضی‌تر باشند و نرخ پرش کمتر شود، رتبه کلمه کلیدی بهبود می‌یابد. تصور کنید مخاطب برای خرید شلوار وارد مغازه شما می‌شود، اما با کت‌های بسیار زیبا مواجه می‌شود. شکی بر کیفیت بالای کت‌ها نیست، اما هدف مشتری چیز دیگری است و کت نمی‌خواهد؛ پس مغازه شما را ترک می‌کند. 

۲. سختی کلمه

یکی از معیارهای موجود در دسته‌بندی کلمات سختی یا آسانی آن است. هرچه کلمه کلیدی انتخابی سخت‌تر باشد، کسب رتبه در آن دشوارتر است و رقبای بیشتری به آن موضوع پرداخته‌اند؛ بنابراین توصیه می‌شود به دلیل حجم سرچ بالا، سخت‌ترین کلمات را انتخاب نکنید. بهتر است کلماتی را انتخاب کنید که سختی آن کم‌تر است و می‌توانید در آن رتبه خوبی را کسب کنید. انتخاب یک کلمه سخت مانند موجود کردن محصولی است که تنها ۱۰۰ مشتری در سراسر ایران دارد و عملا شانس فروش آن صفر است.

۳. حجم سرچ

حجم جستجو یا سرچ یک کلمه تأثیر بسیار زیادی در انتخاب آن دارد. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که سختی کم و حجم سرچ بالایی دارند. اگر حجم سرچ یک کلمه کم باشد، حتی با بهترین محتوا هم نتیجه‌ای نمی‌گیرید، زیرا مخاطب زیادی ندارد. 

اشتباهات پیدا کردن کلمات کلیدی

همانطور که خواندید، نکات مربوط به کیورد ریسرچ گفته شده است، اما باز هم ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که باید از آن‌ها آگاه باشید و از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.

عدم توجه به نیاز کاربر

یکی از اشتباهاتی که کارشناسان سئو هنگام کیورد سرچ مرتکب می‌شوند، عدم توجه به نیاز کاربر و انتخاب سرسری کلمات کلیدی است. برای انتخاب هر کلمه باید نیت کاربر (intent) را از سرچ آن متوجه شوید. شما باید بدانید که هدف کاربر از سرچ یک کلمه یادگیری، خرید، اطلاع‌رسانی یا… چیست؟ برای مثال اگر شما در حوزه فروش کفش فعال هستید، استفاده از کلمه کلیدی تعمیر کفش ارزش‌افزوده‌ای برای شما ندارد. بلکه باید از کیورد نحوه خرید آنلاین کفش استفاده کنید تا بتوانید مخاطب هدف خود را به سایتتان جذب کنید.

 

عدم توجه به حجم جستجو

نکته دیگر در انتخاب کلمات کلیدی، توجه به حجم جستجو و تقاضای کاربر است. هرچه کلمه انتخاب‌شده بیشتر جستجو شده باشد، از اهمیت بیشتری برای مخاطبان بهره‌مند است. توصیه می‌شود سراغ کلماتی که جستجوی خیلی کمی دارند نروید، زیرا در این شرایط حتی با کسب بهترین رتبه هم نمی‌توانید ترافیک جذب کنید. تولید محتوا برای کلمات کم سرچ مانند راه‌اندازی یک فروشگاه بسیار شیک در یک منطقه غیرمسکونی و بدون مشتری است.

 

عدم توجه به کلمات کلیدی لانگ تیل

برخی افراد تصور می‌کنند باید از ابتدا روی کلمات کلیدی جامع و سخت کار کنند تا رتبه‌های خوبی به دست آورند. درصورتی‌که شما می‌توانید ابتدای کار کلمات کلیدی لانگ تیل را انتخاب کنید که رتبه گیری در آن‌ها آسان‌تر است. اگر بتوانید در کلمات کلیدی طولانی رتبه خوبی کسب کنید، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر شده و درنتیجه در کلمات جامع هم، رتبه بهتری می‌گیرید.

عدم توجه به رقبا

دقت به رقبا یکی از راه‌های پیدا کردن کلمات کلیدی و ترندهای روز است. با بررسی مطالبی که به‌تازگی منتشر شده است می‌توانید از موضوعات روز باخبر شوید و گپ‌های محتوایی سایت خود را پیدا کنید. علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، می‌توانید با ساختار محتوایی رقبا و همچنین نحوه تولید محتوای آن‌ها آشنا شوید. اگر از این موضوع غافل شوید و به رقبای خود توجه نکنید، از کلمات کلیدی روز جا می‌مانید!

 

نکته! توصیه می‌شود علاوه بر بررسی رقبای داخلی از رقیبان خارجی هم کمک بگیرید. گاهی موضوعاتی جدید هستند و منبع موثق فارسی برای آن وجود ندارد. حتی با بررسی منابع خارجی می‌توانید از جدیدترین ترندها با خبر شوید و از رقبای ایرانی جلوتر باشید.

عدم توجه به سختی کلمه کلیدی

از دیگر نکاتی که باید حین انتخاب کلمه کلیدی به آن توجه کرد، میزان سختی آن است. گاهی سئوکار کلمه‌ای مانند دیجیتال مارکتینگ را انتخاب می‌کند که رتبه گرفتن در آن خیلی سخت است؛ زیرا رقبای بسیار زیادی وجود دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از انتخاب هر کلمه به میزان سختی آن در رتبه گرفتن نیز توجه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : جمعه 22 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: